יועצים פיננסיים, ללקוח שלכם יש נתון שגוי במאגר נתוני אשראי?

    עודכן ב: 19 דצמ 2019

    יועצים פיננסיים, ללקוח שלכם יש נתון שגוי במאגר נתוני אשראי?

    שימו לב, זה יכול לעלות לכם בזמן, כאב ראש וכמובן להפיל את העסקה!

    מאגר נתוני  אשראי שהחל לפעול באפריל 2019 (בהתאם לחוק נתוני אשראי משנת 2016), הוא בגדול השינוי המשמעותי ביותר בשוק האשראי בארץ, בשנים האחרונות.


    כבר מספר שנים שקיימת אפשרות לקבל מידע על לקוח, אך עיקר המידע הזמין היה מידע שלילי שמקורו בהוצל"פ, כונס הנכסים הרשמי ועוד. זאת לצד המידע שהיה קיים על הלקוח במקומות בהם ניהל את חשבונותיו (בנקים, חברות כרטיסי אשראי ועוד).


    החידוש הבולט במאגר, שיקל מאוד על כל אנשי המקצוע (יועצים פיננסיים, יועצי משכנתאות, סוכני ביטוח ועוד) טמון במטרתו הבסיסית - קליטת מידע שלילי וגם חיובי, מכל הגופים הרלוונטיים, והנגשתו לאנשי המקצוע באופן שבסופו של דבר ייטיב ויעזור ללקוח עצמו.


    לראשונה במדינת ישראל, יועצי הפיננסים יכולים בלחיצת כפתור לגשת לכל המידע החשוב והרלוונטי על לקוחותיהם, מהלך שייקל מאוד על יכולת הניתוח והעבודה, יקצר את זמני העבודה והתגובה, ובסופו של דבר שיגדיל את כמות הלקוחות הפוטנציאליים בהם ניתן לטפל בזמן נתון. 

    וכפי שיודע כל יועץ פיננסי, הגדלת מעגל הלקוחות והיכולת לטפל בהם שווה באופן ישיר להגדלת יכולת ההכנסה של העסק.


    עם זאת, המאגר החדש, בדומה לכל יוזמה חדשה (טובה ככל שתהיה), איננו חף מטעויות ושגיאות. במיוחד כשהיוזמה הזו מתבססת על מאגרי נתונים מסובכים, מסורבלים ועתירי מידע כמו מאגרי המידע של הבנקים, חברות כרטיסי האשראי, גופים ממשלתיים ועוד.


    באופן בסיסי, טעויות ושגיאות אלו יכולות להשפיע באופן משמעותי על יכולת העבודה של היועץ הפיננסי וגם על האפשרות שתיסגר העסקה הרצויה עם הלקוח.


    לדוגמא, לקוח שאמור להיות מדורג ע"י לשכות האשראי כבעל דירוג "טוב", "טוב מאוד" או אפילו "מצויין", ובפועל דורג כבעל דירוג ממוצע או אפילו נמוך בהתבסס על המידע שדווח למאגר ע"י אחד או יותר מהגורמים המדווחים, בין אם זה תיק בהוצאה לפועל שלא נסגר, הלוואה שעדיין קיימת, הוראות קבע שלא כובדו ועוד. 


    מידע שלפי הלקוח הוא שגוי - ההלוואה נסגרה לפני שנה, שנתיים או אפילו יותר, התיק בהוצאה לפועל מעולם לא נפתח, או שהלקוח תמיד עמד בכל התשלומים שלו.


    בפועל, אף אחד מחוץ ללשכות האשראי לא יודע כיצד האלגוריתמים המדרגים פועלים, אך מובן בהחלט ששגיאות וטעויות אלו ככל שקיימות משפיעות על הדירוג של הלקוח, על ההלוואה או העסקה שברצונו לקבל ולכן בסופו של דבר על האפשרות שתיסגר עסקת הייעוץ עליה עבד כל כך קשה היועץ.


    תיקון אותו נתון שגוי או טעות עשויים לקחת זמן, דורשים ניירת וכמובן רדיפה אחרי אותו גורם או גורמים שדיווחו על הטעויות. בסופו של דבר הניירת והרדיפה מביאים רק לכאב ראש והזמן הממושך עד לתיקון יכול לגרום להפסד העסקה.


    עולה השאלה - האם בכלל שווה ליועצים הפיננסיים להתאמץ ולתקן ללקוחות את הטעות? או להתמקד רק בלקוחות שדף הנתונים שלהם נקי, מסודר ומתוקתק?

    האמת? בהחלט כן! 


    ייתכן מאוד שבמידה ונתקן את הטעות לאותו לקוח, נציל עסקה שאחרת לא הייתה נסגרת, נעזור לאותו לקוח לעשות סדר במצבו הפיננסי ונצמצם מציאות של אפליה ופגיעה באנשים שאחרת לא יכלו לסדר את מצבם הפיננסי.


    אז איך אפשר לוודא שאותן טעויות לא יגרמו לאפליה או לפגיעה ביכולת של אנשים לעשות סדר במצבם הפיננסי?


    במיוחד בשביל זה קיימים גורמים חיצוניים, שכל מטרתם ועיסוקם תיקון נתוני אשראי, גופים כמו קרדיטמאסטר נמצאים כאן בשביל להקל עליכם לסגור את העסקאות הקשות האלה. 


    חשוב לזכור - משתלם לכם שנתוני האשראי של לקוחותיכם יהיו טובים ומעודכנים - זה שווה לכם הרבה מאוד כסף!

    לתיקון נתוני אשראי ראשון ללא עלות פנו אלינו עוד היום:

    השירות אינו כולל מתן הלוואה

    שעות פעילות

    ראשון-חמישי:

    17:00-09:00

    שישי-שבת וערבי חג:

    סגורים

    יצירת קשר

    משרדינו:

    הארבעה 28, תל אביב

     

    מיקוד:

     6473925

    • Facebook - White Circle